Na ostatnich zajęciach w 1-wszej klasie zapytałam, jaki jest wynik działania 15 – 19, chcąc sprowokować odpowiedź, że nie można od mniejszej liczby odejmować większej. Jedno z dzieci bez zastanowienia odpowiedziało: „-4, bo w matematyce 0 nie jest ścianką, tam dalej też są liczby. Gdybyśmy chcieli odjąć 15 od 19, to byłoby 4, ale jest -4, bo za zerem te liczby dalej tak jakby spadają”. Brawo Julian!
Wiadomości
- Edulandia w Radiu Radom 4 sierpnia 2020
- Czy lód potrafi pływać ? 27 lutego 2020
- Czy woda lubi mydło ?? 25 listopada 2019
- Matematyka w fotografii 17 listopada 2019
- Wakacyjny kurs edukacyjny 1 lipca 2019
Tematy
- Edukacja EZO (2)
- Eksperymenty (2)
- Fizyka (2)
- Informacje (2)
- Matematyczne soboty (1)
- Matematyka (1)
- Na zajęciach (12)